Jeanet de Graaf, Kochpad 4A, 4111 LD Zoelmond 06-12967172

Gewichts-en Vitaalcoach 

Voeding | Beweging | Leefstijl 

Persoonlijke begeleiding voor meer vitaliteit 

Wat is vitaliteit eigenlijk? Voldoende beweging, gezonde voeding, rust, ontspanning en zo min mogelijk stress, zorgen ervoor dat ons lichaam in perfecte conditie blijft. Advies en begeleiding hierbij, helpt jou ervoor te zorgen dat je een gezonde(re) eet- en leefwijze ontwikkelt. De nadruk ligt op de coaching, wat inhoudt, dat jij zelf aan de slag gaat en ik jou motiveer en stimuleer dit vol te houden. Ik werk volgens de BRAVO methode wat zorgt voor een actieve en gezonde eet- en leefstijl wat staat voor:

B meer Bewegen

Van sporten krijg je energie en word je blij. Sluit jij je aan bij mijn outdoor sportlessen zoals Powerwalking of sporten in de speeltuin? Dan zul jij dit zelf ervaren!

R stoppen met Roken

Roken is een verslaving en werkt op je hersenen. Wie stress heeft gaat vaak meer roken en het verhoogd het risico kanker en andere ziektes.

A matig gebruik van Alcohol

Alcohol is gif voor je lichaam. Het werkt verslavend en het advies is om het niet te gebruiken.

V gezonde Voeding

Gezond en voedzaam eten is van belang om gezonde voedingstoffen binnen te krijgen die het lichaam nodig heeft. Zowel op het werk als privé.

Ontspanning en zo min mogelijk stress

                                                                         Wie ontspannen is, functioneert beter en heeft heeft minder behoefte suiker, vet                                                                                      eten, alcohol  en minder last van een kort lontje.

Het doel van het coachingstraject is gericht op gezondheid en vitaliteitsbevordering. Je krijgt een werkboek met tips over voeding, beweging en leefstijl die je gaan helpen jouw doel te behalen. Het gaat om jouw leven, jouw pad en jouw gezondheid. Zorg voor jezelf en je lichaam. Een verandering teweegbrengen is niet moeilijk, maar deze volhouden, is de echte uitdaging waarbij ik je help! 


  • Aan de slag met gezonder eten, schijf van vijf en de 10 basisregels, zonder diëten
  • Normen en een gezond gewicht, energiebalans, hoe vaak en hoeveel mag ik eten?
  • Bewegen en sporten
  • Voedingsstoffen
  • Vitamines, mineralen water, zout en hulpstoffen
  • Eetmomenten en soorten honger
  • Motivatie en gedrag
  • Slapen, rust en ontspanning
  • Wat te doen bij verleidingen, valkuilen, vakanties en feestjes
  • Hormonen, stress en gezondheid
  • Slim boodschappen doen is etiketten lezen, wat staat er op het etiket en hoe werken additieven (e-nummers), suikers en                   verborgen suikers, vet en zout in een product
  • Omgaan met terugval en een stok achter de deur