Jeanet de Graaf, Kochpad 4A, 4111 LD Zoelmond 06-12967172

Gewichts-en Vitaalcoach 
Powerwalking voor iedereen
 

Voeding | Beweging | Vitaliteit 

Wandelen is gezond voor lichaam en geest.



Goed voor je lijf
Voor je lichaam is wandelen zo ongeveer de beste workout. Door te wandelen versterk je spieren en botten en dat vermindert de kans op botontkalking en helpt het hart en vaatziekten te voorkomen. Wandelen helpt ook je kraakbeen op te bouwen, waardoor je soepeler kunt (blijven) bewegen. Elke dag dertig minuten wandelen verlaagt je bloeddruk en je cholesterol. Wist je dat je met wandelen vet verbrand! Door 20-30 minuten te wandelen laat je je lichaam namelijk langzaamaan wennen aan inspanning. Dit is erg belangrijk en je hartslag is tijdens een stevige wandeling bovendien op het perfecte niveau voor vetverbranding, namelijk ongeveer 50 tot 60 procent van je maximale hartslag.


Goed voor je geest
Wandelen is een bewezen medicijn tegen stress, depressieve gevoelens en werkt ontspannend. Angststoornissen nemen zelfs met ongeveer de helft af. En last but not least: wie wandelt slaapt beter. Je valt makkelijker in slaap én je slaapt dieper, waardoor je beter uitgerust wakker wordt. 
Omdat het geen zware training is, is de kans op blessures ook klein en je kunt het overal uitvoeren. Wandelen kan stress helpen voorkomen. Daarnaast neem je bij zonnig weer gratis vitamine D op door de zon. 


Heb je een hond, neem deze dan mee. Door het gooien met een bal verbrand je extra calorieën. Ga je naar het bos kies dan eens een route met bergje op af. Of ga je naar het strand loop dan door het mulle zand. Maar op blijf jezelf vooral uitdagen veel wandelplezier.